Week 2! - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van EllenPeters - WaarBenJij.nu Week 2! - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van EllenPeters - WaarBenJij.nu

Week 2!

Blijf op de hoogte en volg

03 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Hey allemaal!

Hier weer even een berichtje uit Birmingham..
Morgen is het twee weken geleden dat ik ben vertrokken uit het mooie plaatsje Nieuw-Dijk. Ik begin me al steeds meer te settelen en het vakantiegevoel wat ik eerder had, is ook wat minder aan het worden.
Afgelopen week ben ik voor het eerst begonnen met de colleges. Ik ga in totaal 4 vakken volgen, maar vorige week had ik maar 2 van deze vakken. De eerste was op dinsdag, Competing Histories. Dit vak gaat over hoe de historici uit verschillende tijdvakken (Oudheid, Middeleeuwen, Nieuwste Tijd, etc.) tegen de geschiedenis aankijken. Het vak was goed te volgen, de docent was erg aardig voor me en de lessen lijken qua indeling op die van de HAN, dus verder niks nieuws.
Op donderdag had ik het vak Europe Reborn and divided, dat ging over de Renaissance en de Reformatie. Dit vak sprak me net wat minder aan dat het vorige, maar alsnog ben ik blij dat ik weer eens echt met geschiedenis bezig ben. Deze week volgen de vakken English Language for non-native speakers en Late Medieval England.

Al met al is het best een ideaal rooster, ik heb de komende tijd alleen maar op dinsdag en donderdag les en deze lessen duren ook niet langer dan 2,5 uur. Genoeg vrije tijd dus!..

Ik heb daarom ook samen met wat andere Erasmusstudenten een abo genomen voor de sportschool hier op de campus.. Hoewel ik nog geen gebakken eieren met bacon heb gezien, lijkt het me wel verstandig om toch een beetje actief te blijven in plaats van in bed te blijven liggen!

Verder is het nog steeds erg gezellig met alle erasmusstudenten hier, en leer ik ook steeds meer mensen uit Engeland zelf kennen. Afgelopen donderdag zijn we met een groep naar een grote club geweest in citycenter. We hebben eerst met zn allen een kitchenparty gehad en vervolgens met de taxi richting de stad.. Daar aangekomen bleek er een enorme rij te staan voor de tent waar we heen wilden, maar een Engels meisje (Sammy) dat mee was kende de uitsmijters, zodat we via de vip-ingang naar binnen mochten! Gatecrasher is een behoorlijk grote tent met verschillende zalen en muzieksoorten. Ze draaiden dezelfde muziek als in Holland dus dat zat verder allemaal wel goed :)
Ik ben niet van plan om me aan te passen aan de lokale klederdracht, of om deze mee terug te nemen naar Nederland. Ik zou, kort gezegd, aardig uit de toon vallen dan.

Vanavond is er een Sunday Roast. Blijkbaar erg typisch in Engeland. Er zijn al mensen aan t koken voor ons, en ik ben benieuwd of het een beetje kan tippen aan de hertenbiefstukken van Papa die ik normaal op zondag gewend ben ;)

Deze week dus nieuwe vakken erbij, en komt de Refreshersweek eraan, wat een soort van introweek is voor de nieuwe studenten.. Dat betekent dus ook veel feestjes in de campusbar. Dinsdag is dr een verkleedfeestje, dus ik kan het gemis aan carnaval toch nog deels compenseren!

Iedereen bedankt voor de leuke en lieve reacties tot zover. Ik vind het erg leuk om af en toe een beetje te skypen met iedereen (zelfs als daarvoor de laptop naar de schuur moet), en contact te houden via Facebook. Het lijkt op die manier alsof ik soms nog steeds in Nederland ben! ;)

Als laatste, mijn postadres hier is:
Maryvale 77, t.n.v Ellen Peters
Genners Lane Bartley Green,
Birmingham B32 3NT,
United Kingdom.

Mijn Engelse telefoonnummer is verkrijgbaar bij mevrouw José Peters aan de Heideweg in Nieuwdijk.
Iedereen alvast veel plezier met Carnaval volgende week (boehoe), maar ik zal de meesten nog wel spreken :)

Liefs, Ellen

  • 03 Februari 2013 - 18:25

    Marieke:

    Hee Ellen!

    Fijn om te lezen dat het goed gaat! Jammer dat je carnaval gaat missen, maar zo te lezen heb je genoeg party's:) Heel veel succes met je colleges en vooral ook heel veel plezier!

    x Marieke

  • 03 Februari 2013 - 21:41

    Pa En Ma:

    Hoi Ellen,

    Leuk je verhaal te lezen.
    Pa denkt dat ze in Birm. ook wel herten biefstuk hebben,misschien niet zo lekker klaar gemaakt,maar dat kun je ze wel ff voordoen!!!!
    Je krijgt de groetjes van Oma loekie.

    doeiii en tot skyps. xxx

  • 04 Februari 2013 - 04:17

    Ellen:

    De Sunday Roast was echt heel erg lekker! Bennie moet dr flink aan met zn biefstukjes wildie nog tippen aan zo'n maaltijd! Bestond uit gebakken aardappels, geroosterde kip (3 kippen!), geroosterde wortels, bloemkool met kaas, Yorkshire pudding, puree, een broodsaus, een rozemarijn"stuffing", en als toetje cheesecake, zelfgebakken koekjes en muffins! Beste maaltijd was dat :p

    Net de Superbowl gekeken, live from America!
    Doe de groetjes terug aan oma :)
    x

  • 04 Februari 2013 - 11:44

    Moniek:

    Klinkt goed... JUMMIE! Leuk verhaal weer.
    Wanneer mogen wij komen voor deze Sunday Roast?

    Doeiii en tot skypze!

  • 04 Februari 2013 - 12:12

    Tamara:

    Hey nichtje!!
    Ook vanuit Ijzendoorn word je avontuur gevolgd!!
    Leuk om te lezen dat je je goed vermaakt, maar moet zeggen dat ik ook niet anders van je had verwacht!
    Geniet er lekker van en dat sportabo was geen slecht idee zo te lezen.. Jeetje wat een lading food op zo'n Sunday Roast!
    Veel succes met je lessen maar vooral met AL die vrije tijd! ;)
    xx

  • 04 Februari 2013 - 15:06

    Fam Hengelo:

    Hoi Ellen,

    Je neef zorgt ervoor dat er toch goed carnaval wordt gevierd, in 4 verschillende plaatsen meedoen met een wagen :23m lang en tot 8 m hoog!!
    Aan hem zal het niet liggen, er wordt goed gefeest in Tukkerland. Maar ook in den DIEK gaat het vast en zeker goed, daar lukt het ook wel, met de flierefluiters.
    Inmiddels gekletst met je moeder, dus we zijn weer op de hoogte!!
    PS Maak wel goed je huiswerk...........

    Groeten uit Tukkerland

  • 04 Februari 2013 - 19:49

    Chantal:

    Ellie! Klinkt goed allemaal joh! Genoeg feestjes, eten en gezelligheid daaro zie ik!
    Nou ik zeg, tot skypes!
    En dan wil ik alle verhaaltjes horen!
    Succes deze week met de colleges etc!
    xx

  • 04 Februari 2013 - 22:45

    Paps:

    Hoi Ellen,

    Even reactie op je eten......als je 14dagen niks gegeten heb vind je alles lekker!!!!!!!!!
    Ha Ha Ha. groetjes paps

  • 06 Februari 2013 - 13:24

    Geert:

    Hoi Ellen
    Net met je moeder gesproken en al gehoord dat het goed met je gaat
    het verslag gelezen het zit wel goed daar in Engeland
    geniet ervan en pas goed op je zelf

    groet Geert,Ans,Tommy en Ferry

  • 11 Februari 2013 - 15:40

    Gerda:

    Hoi Ellen,
    de tijd gaat snel, alweer 3 weken geleden ben je aan je studie in Birmingham begonnen, goed om te lezen dat je het er fijn hebt, naast de studie veel vrije tijd, kan je lekker sporten, misschien iets van Engeland zien, want dat is natuurlijk ook geschiedenis.
    Leuk dat je veel andere studenten leert kennen, maar dat is voor jou geen probleem, je bent makkelijk in de omgang.
    Van het weekend de carnavalsoptocht gezien, Marc heeft voor de eerste keer met de optocht meegedaan, heeft op een kwatt gereden, maar dat wist je natuurlijk al.
    Hij heeft het erg leuk gevonden.
    Verder is het aan deze kant van de noordzee in Diem rustig, een paar verjaardagen te vieren, want dat is vaste prik in februari.
    Leuk om je te kunnen volgen via dit blog, dit blijven we ook zeker doen.
    Geniet van deze tijd in Birminghem, je foto's van daar zien we tzt.
    Heel veel groeten uit Diem.
    John, Gerda Claudia Bas en Marc

  • 12 Februari 2013 - 12:19

    Claudia:

    Nou nichie!!
    Je durft papa Bennie wel aardig wat te zeggen over zijn kookkunsten:-). Goed om te lezen dat jr het naar je zin hebt!
    Zo Ye lezen zitten jullie met 4 vakken aardig goed. Als alles volgens plan verloopt, heb ik er 8 met een schappelijk rooster ;-).

    Heel veel plezier en we houden je foto's op Facebook in de gaten!

    Xxx

  • 13 Februari 2013 - 12:29

    Fam. Huijbers:

    Hey VLIEREFLUITER,
    jij natuurlijk ook van harte gefeliciteerd
    met de behaalde 1ste prijs met de wagen:)
    omdat we het niet persoonlijk kunnen doen
    doen we het gewoon zo.
    Zo te lezen vermaak je je daar prima,
    dus ik zou zeggen nog veel succes met je studie
    en nog veel plezier in Birmingham.
    Pas goed op jezelf......
    Liefs uut Ni-j Diek.

  • 15 Februari 2013 - 19:37

    Gerard Dorrie Rico Joris:

    Hoi Ellen,

    Zit er bij jou op de kamer een beetje behang?
    Ik denk nl. dat er een hele partij kaarten voor je verjaardag door de postbodes naar Engeland gebracht moet gaan worden. Dan kun je evt het Engelse bloemetje eronder werken.....
    Vraag je moeder om het verhaaltje van een bloemetje en een reuze reep chocolade....................
    We gaan naar Berlijn ivm onze trouwdag.
    Veel plezier verder en een fijne verjaardag toegewenst en tot het volgende verhaaltje.

    Groeten Gerard Dorrie Rico Joris

  • 17 Februari 2013 - 16:44

    Diane En Henk:

    Hoi Ellen,
    Als ik al die verhalen zo lees, lijkt hetme, dat je je wel vermaaktin Birminham en dat er genoeg rfeacties vanuit Nederland komen. Dat gaatg allemaal ook erg makkelijk tegenwoordig.
    Als nog gefeliciteerd met de eerste prijs met carnaval. Ik kon niet eerder reageren, want de computer deed het niet meer.
    Heel veel succes met de studie en vooral met de diverse feestjes. Het lijkt wel of je gewoon in Nieuw Dijk bent.
    We reageren welweer.

    groeten,
    Diane en Henk

  • 20 Februari 2013 - 12:00

    Lisan,Wesley,Kim,Harm,Henk En Gerda:

    Hey Ellen,

    PROFICIAT met je 22ste verjaardag.
    Hele gezellige dag gewenst
    en maak er weer een supermooi jaar van.
    Veel plezier nog in Birmingham :)
    maar dat gaat wel lukken geloof ik..........

    Liefs uut Ni-j Diek.



  • 20 Februari 2013 - 16:24

    Annie En Henk Scheerder:

    Ellen van gefeliciteerd met je verjaardag en nog heel veel plezier daar in Birmingham groetjes uit stad Ooy!!!!!!

  • 21 Februari 2013 - 15:42

    Werner En Yvonne Bodd:

    Hey Ellen,
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.(kaartje is onderweg).Wij hopen dat je een leuke dag hebt gehad,maar dat zal best wel goedgekomen zijn ! We wensen jou succes met je opleiding en geniet van je tijd daar want voor je het weet ben je weer thuis!
    Groetjes Werner en Yvonne

  • 28 Februari 2013 - 12:46

    Dorrie Gerard Rico Joris:

    Hoi Ellen,

    Fam Peters trekt wel door Europa!! Jij in Engeland, wij in Duitsland en Claudia straks ook naar Duitsland.
    Gerard en Henk pakken meestal een ander werelddeel, maar ja.............
    Vind je de tijd snel voorbij gaan? Gezien je verhalen denk ik dat het wel meevelt.

    Misschien sla je daar wel zo n bleke Engelse nurt aan de haak, die een vakantiehuisje heeft voor iedereen ?

    Geintje

    Groeten fam Bouwmeister

  • 28 Februari 2013 - 14:58

    Ellen:

    hahaha! Familie Peters on tour zou je kunnen zeggen!

    Hopelijk wel een vakantiehuisje in Spanje dan, want het weer hier in Engeland is ook niet om over naar huis te schrijven :P

    Nog gefelicteert met jullie huwelijk! Hoorde dat mama en papa zondag op visite kwamen.. gezellig!

    De tijd gaat inderdaad snel voorbij, zit hier nu al 5,5 week! Dat is al ruim 1/4e, en nog steeds het idee dat ik er pas een paar dagen zit. Begin nu wel meer een normaal ritme te krijgen, met wassen en boodschappen doen enzo.. Maar ik bel mama nog elke keer met wassen om te vragen wat nou bij elkaar in kan :P

    Tot snel! (soort van dan :P)
    Groetjes Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Birmingham

Studeren in Great-Britain!

Recente Reisverslagen:

12 April 2013

Dagelijks leven, Londen en Schotland!

21 Februari 2013

the story continues

03 Februari 2013

Week 2!

22 Januari 2013

Dag 2 in Birmingham!

18 Januari 2013

(Bijna) klaar voor Birmingham!

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 5025

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 07 Juni 2013

Birmingham

Landen bezocht: